subota, 14. studenoga 2015.

Grašnjaki, slastica s marunima

Jesen je kod nas rezervirana za marune. Okružena sam stoljetnim stablima maruna. Još kao dijete s mamom sam zalazila u šumu i svake jeseni brala te jesenje plodove. Nekada je to bilo puno jednostavnije nego danas kad svako čuva svoje stablo i svoju šumu i nesmiješ brati jer te odmah netko potjera. No moji susjedi su mi dali punu vreću, a i ja sam u šetnji ubrala one koji su pali na šetnicu. Puno je tradicionalnih recepata ovog kraja, imamo čak i manifestaciju u Lovranu pod nazivom Marunada.
Izabrala sam jedan autohtoni rukavački recept (Rukavac, mjesto iznad Opatije). Kao djevojka radila sam ga s mamom, a danas ga ja radim sa svojom djecom. Puno je posla oko njega, ali isplati se trud. Prvi dan smo skuhali marune i očistili, a drugi dan sam radila desert. Iskoristite ukućane da vam pomognu u pripremi, jer stvarno treba puno vremena. No nemojte odustajati, nikako!


GRAŠNJAKI


Tijesto:
  • 1/2 kg brašna
  • 1 cijelo jaje
  • 1 žumanjak
  • sol
  • 5 dkg šećera
  • 1 vanilin šećer
  • 2 žlice likera od dunja (rum)
  • 1 dkg kvasca
  • 2 dl mlijeka
  • 10 dkg margarina
Punjenje:
  • 1/2 paketa maslaca
  • 1/2 kg očišćenih maruna
  • malo soli
  • malo cimeta
  • žlica likera od dunje (rum)
  • 10 dkg šećera
  • mlijeka po potrebi
Priprema:




  1. U 2 dl mlijeka staviti šećer, žlicu brašna i kvasac. Pustiti da kvasac fermentira. Umutiti jaja s vanilin šećerom, margarinom, solju i likerom. Žlicu po žlicu dodavati brašno i nadignuti kvasac. Mutiti spiralnim nastavcima.
  2. Tijesto mora biti mekano kao za krafne otprilike. Pustiti da se diže i udvostruči obujam. U međuvremenu staviti na vatru otopiti maslac i šećer. Marune izmiksati u multipraktiku, dodati cimet, malo soli i liker. Na kraju dodati maslac i šećer. Ako je pretvrda krema dodati malo mlijeka.
  3. Sada slijedi najteži dio...(bilo bi najbolje da se radi u paru). Razvaljati tijesto puta dva. Na prvi dio staviti loptice marun kreme, premazati s bjelanjkom koji vam je ostao oko te kuglice, preklopiti drugim tijestom i malom čašom od likera rezati krugove. Kada su krugovi izrezani, dobro pritisnuti krajeve, da se grašnjaci ne rastvore i što prije stavljati u vruće ulje. Ja sam koristila malu padelicu i frigala po 4 grašnjaka.
  4. Znači nakon rezanja ne puštati da se više dižu. Kada je sve isfrigano posuti finim šećerom.
  5. Znači najviše pažnje treba posvetiti krajevima grašnjaka da budu što bolje zalijepljeni, u protivnom će doći do otvaranja i ispadanja nadjeva.
Recept je objavljen na Gastro.hr  

 
Na ovom linku možete pogledati kako je izgledalo moje snimanje s Petrom Jelinić i priču o Grašnjacima.

Broj komentara: 14:

  1. U pocetku sam pomislila da su u pitanju krofne :) Dopada mi nadev, deluje preukusno!

    OdgovoriIzbriši
  2. Divno izgledaju, zanimljiv mi je nacin izrade. Dobiju bas lijep oblik, pa jos ovako posuti secerom u prahu, bas su privlacni.

    OdgovoriIzbriši
  3. Jela sam ih na Dobreću i mislila sam da je to recept njihovog kraja. A sad si me zbunila s Rukavcon.
    Kako god, super su ti ispali

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Žena koja je dala ovaj recept, još pred puno godina rekla je da je to pravi rukavački specijalitet. A znaš kako to ide kod njih i prepucavanje...

      Izbriši
  4. Oh, izgleda i zvuci tako dobro...Voljela bih probati!

    OdgovoriIzbriši
  5. Oh, ovo je da se rastopis od miline... obozavam kolacice sa kestenom u kom god obliku bili.:)))

    OdgovoriIzbriši
  6. I meni su na početku izgledale kao krafne. Divno izgleda obožavam ovakve tradicionalne recepte.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo je tako divno i baš posebno, jako mi se sviđa.

    OdgovoriIzbriši