subota, 10. rujna 2016.

Sirup i marmelada od drenjule

Svake godine se spremam raditi nešto od drena, pomalo zaboravljenog stabla. U proljeće prvi počinje cvjetati, a tek u ranu jesen daje žarko crvene plodove.
Zreli su zapravo tek kada počinju padati. Ispred moje kuće raste jedno veliko stablo, ali bobice otpadnu i nikada da dođu na red. Ove godine sam to promijenila i u dva navrata skupila bobice s poda čim su pale i napravila sirup i marmeladu.
 

Marmelada je malo zahtjevnija jer se moraju vaditi koštice, no sirup je vrlo jednostavan.

800 gr opranih drenjula
800 gr šećera
8 dl vode


Sve skupa staviti u posudu i kuhati dok bobice ne omekšaju. Znači koliko bobica, toliko šećera i vode. Kada su bobice omekšale kroz gusto sito procijediti sirup i staviti u sterilizirane staklenke i staviti u hladnjak. Ono što vam je ostalo u situ propasirati da bi se odvojile koštice (ja sam radila ručno) dodati odokativno šećera (oko 15 dkg) i još prokuhati da se šećer rastopi i spremiiti u steriliziranu staklenku. Ja sam imala male količine koje smo odmah potrošili, ali vi slobodno, ako imate pomagače za skupljanje povećajte. Plod drenjula i kora priređeni kao čaj liječe bolesti crijeva.



Recept i slikice su od prošle godine i objavljene na portalu Gastro.hr. Ne znam da li ću stići ove godine pobrati jer već na veliko padaju, a ja nemam vremena za skupljanje. Trenutno sam u šljivama.


Broj komentara: 6:

  1. Čula sam da je zdrav, ali probala nisam, kakav okus ima?

    OdgovoriIzbriši
  2. Divna boja i gustina marmelade, a svideo bi mi se i ukus jer volim i ja oporo. Kod nas ih zovu drenjine, ali do sada ih nisam spremala, a ni jela..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jako su pimpljave, ima ih još puno, ali ne stignem

      Izbriši
  3. Odlično izgleda i baš sam znatiželjna kakvog je okusa. Nikad nisam imala prilike probati, a ne znam jesu li mi ljepše bobice ili marmelada. :)

    OdgovoriIzbriši