petak, 1. siječnja 2021.

Stollen ili biskupski kruh

 Sretna Nova 2021!

 

Svake godine mislim kao ću napraviti Stollen i u onoj gužvi od more kolača i keksića nikada ne uspijem. No ove godine sam rekla MORAŠ! Pretraživala sam po našim stranicama i našla ovaj koji je najviše udovoljavao mojim željama. Uglavnom sam se držala recepta. Izmijenila sam oštro brašno u glatko i ubacila začine umjesto mješavine za medenjake, koristila maslac i u sredinu dodala marcipan.

Ja sam jednostavno oduševljena ovim kolačem, ne zaostaje ni malo za onim kupovnim. Dapače, ovaj nema umjetne arome i puno šećera...čista poezija. Čini mi se da ga neću raditi samo za Božić...


STOLLEN

  • 300 g suhog voća (grožđice, brusnice, suhe šljive, kandirane naranče, limuni)
  • malo ruma i mlijeka za voće
  • 1 dcl mlijeka za tijesto
  • 1 vrećica suhog kvasca
  • 1 žlica šećera
  • 500 g glatkog brašna
  • 200 g maslaca
  • 2 cijela jaja
  • 4 žlice kiselog vrhnja
  • prstohvat soli
  • po pola žličice muškatnog oraščića, pimeta, đumbira i klinčića) 
  • naribana korica limuna
  • 1 vanilin šećer
  • 100 g šećera
  • 100 g orašastih plodova (bademi i lješnjaci)
  • 200 g marcipana
  • 50 g maslaca s maslacem za premaz
  • šećer u prahu za posipanje

 
Potopiti grožđice, brusnice i suhe šljive u rum i malo mlijeka. Pustiti da se omekšaju koliko toliko...U 1 dcl zagrijanog mlijeka staviti kvasac i žlicu šećera. Pustiti da se zapjeni. U veću posudu staviti brašno, naribani maslac, dodati jaja, kiselo vrhnje, začine, šećer, vanilin šećer, koricu limuna, sol te uzdignuti kvasac. Zamijesiti...Voće ocijediti i dodati u tijesto kao i orašaste plodove. Mijesiti dok se sve ne prožme. Tijesto pusititi da se diže (oko sat vremena). Kada je naraslo (neće puno zbog masnoće), podijeliti na tri dijela, kao i marcipan. Od marcipana napraviti valjke, veličine kakve ćete napraviti štručice. Tijesto malo izvaljati, u sredinu staviti valjčić marcipana i sve urolati kao da povijate dijete...Na protvan staviti masni papir i prebaciti tri štruce. Pustiti da se još malo diže. Upaliti pećnicu na 200 stupnjeva. Staviti peći 15 minuta, a zatim smanjiti temperaturu na 180 i peći još 20-25 minuta (ovisno o pećnici). U međuvremenu rastopiti 50 g maslaca te time premazati vruće kruščiće i obilato posuti šećerom u prahu. Kada se skroz ohlade, zamotati u alu foliju, staviti u vrećicu i pohraniti na tamno mjesto. Možete ga slobodno i tjedan dana prije Božića napraviti.

Nemojte da vas obeshrabri postupak jer se zaista isplati svo vrijeme utrošeno na ovaj božićni kolač.



Nema komentara:

Objavi komentar