utorak, 4. rujna 2018.

Ajvar iz pećnice

Dok je mama još radila ajvar, sjećam se da smo svi gulili, mljeli na mašinu za meso,  trajalo je beskonačno dugo. Danas ja stvarno nemam vremena za tako velike zimnice i stajati satima uz šparhet. Pregledavanjem recepata po netu pronašla sam jedan odličan po kojem sam i prošle godine napravila par teglica. Nisam koristila količine koje su tamo, već puno manje, a ajvara je došlo samo dvije teglice. Hm, možda sam mogla i više, ali vjerojatno ću ponoviti još jednu turu. Ako želite veće količine skoknite do coolinarike.


(za dvije teglice)


  • 9 rog paprika
  • 2 patlidžana
  • 1/2 dl ulja (možete i više ako vam paše)
  • 2 žličice soli (probajte, ako volite više slano dodajte, ako volite manje oduzmite)
  • 1 žličica šećera



Paprike u komadu, a patlidžan prerezan na pola ispeći u pećnici. Kada ih se izvadi poklopiti i pustiti da se skroz ohlade. Ohlađene paprike očistiti od kožice i koštica, patlidžanu skinuti kožu i odstraniti koštice koliko se može. Ne smeta ako malo ostane. Pustiti preko noći u cijedilu da se iscjedi suvišna tekućina.




Drugi dan samljeti povrće u multipraktiku, dodati šećer, sol, staviti u posudu za pečenje (ja sam keramičku), posudu obložiti aluminijskom folijom, napraviti rupice i staviti peći na 200 stupnjeva oko sat vremena. Jedanput sam promiješala da se tekućina još više ispari. Kada se ajvar izvadi dodati ulje (maslinovo ili suncokretovo).

Sterilizirati staklenke, (ja sam ih stavila u ugašenu pećnicu kada sam izvadila ajvar na 10 minuta). Topli ajvar stavljati u tople staklenke, vratiti nazad u pećnicu da se napravi korica. Kada se ajvar izvadi dodati ulje po površini i zatvoriti.



Moja djeca su oduševljena ovim ajvarom, mažu si na kruh i čim stignem radim novu turu. Odličan je jer vam je jedina otežavajuća stvar čiščenje paprikama koricu .

Nema komentara:

Objavi komentar