ponedjeljak, 12. ožujka 2018.

Obično-neobičan bijeli kruh

- Vidim da dijeliš kruh, evo ti recept za jedan odličan, treba nešto vremena, ali se isplati  - rekao je prijatelj iz prethodnog posta s kojim sam kuhala.
-Probat ću- rekla sam
Iako mi se taj vikend začepio odvod u kuhinji i pokvarila perilica, napravila sam ovaj kruh i ispekla kolač. Suđe sam prala u kadi i cijelo vrijeme njurgala koliko ga ima, ali kolač i kruh su se morali napraviti (ko mi je kriv).
- Mama jel ovaj kruh zdrav? (stalno razgovaramo zdravo-nezdravo) - pitalo je jedno dijete
- Pa bijeli je, možda nije zdrav, ali je domaći...rekla sam
- Jako je fin - rekla je ona






Meni je kruh odličan i stvarno kada imate vremena, veliko društvo, isplati se ispeći ga. Podsjeća me na starinske kruhove pečene ispod peke. Fora u njemu je što se ne miješa već samo preklapa. Čak i oni neiskusni moći će se pohvaliti pekarskim umijećem.




1 kg glatkog brašna
700 ml mlake vode
1 jušna žlica suhog kvasca
1 jušna žlica soli
3 jušne žlice maslinovog ulja + maslinovo ulje za šropljenje




U veću posudu pomiješati brašno, suhi kvasac, sol i maslinovo ulje, uliti mlaku vodu i miješati kuhačom sve dok se sastojci ne sjedine ( ne predugo). Nakon miješanja tijesto poškropiti maslinovim uljem i pustiti da se diže sat vremena. Nakon sat vremena dvaputa nježno preklopiti tijesto i ponovo ga pošropiti uljem. Prekriti tijesto prozirnom folijom i pustiti da odstoji pola sata. Taj postupak ponoviti 3-4 puta. Svakim miješanjem tijesto će imati sve više zraka  u sebi. Kada smo završili tijesto samo iskrenuti na papir za pečenje, posuti s malo brašna i staviti u zagrijanu pećnicu na 220 stupnjeva dok kruh ne poprimi zlaćanu koricu, oko 20 minuta do pola sata.




Od ovog tijesta možete raditi i focacciu.

2 komentara:

  1. Savršeno izgleda. I da dobro mi je pouznata ta situacija u kadi jedino što je kod nas nestalo vode pa mi je to bilo mjesto gdje mi stane svo prljavo suđe.

    OdgovoriIzbriši