petak, 24. kolovoza 2018.

Brodet od divlje morske ribe

Kao neki san, nestalo je ljeto, otišlo, a trajalo je tako kratko. Toliko događaja, druženja, različitih mjesta, a opet kratko kao san. Želim opet zaspati i sanjati more, barku, ljeto, samo neka traje...

Svugdje je bilo lijepo, ali  naravno srcu najdraže bilo je na mom otoku. Moja stara nana, barba, kaos u kući, vika, nedovoljno mjesta, ali opet nešto posebno, prijateljice, druženje, i totalno opuštanje...



Uvijek isplaniram svih deset dana što ćemo jesti, ali barba lovi svaki dan ribu, tako da smo imali brodet, friganu, na lešo, rižot i dobili za doma.

Djeci se najviše sviđao brodet. Rijetko ga radim jer nemam tako dobru ribu koju bi u njega stavila. Ovaj put se barba pobrinuo i za to. Osim škarpuna koji su idealni jer se ne raspadaju, našao se veliki ranj i osjetljiva tabinja. Tabinju sam stavila zadnju minutu jer se za čas raspadne, pošto je djeca najviše vole, morala sam se osigurati da će i djeca nešto pojesti.



1,5 kg ribe (škarpuni, ranj, arbun, lastavica)
600 g kapule
cijeli režanj češnjaka (glavica)
maslinovo ulje (nemojte štedjeti)
2 dl vina
1 žlica koncentrata rajčice
šalica pasirane rajčice
žlica vinskog octa
sol, papar
peršin



Kapulu dinstati na maslinovom ulju, dodati češnjak, žlicu koncentarata rajčice i pasiranu rajčicu. Podliti vodom ili još bolje ribljim temeljcem (nisam ga imala). Pustiti da se kuha dok kapula ne omekša. Dodati vino. Ribu staviti kada ste sigurni da je kapula potpuno omekšala. Netko friga ribu prije stavljanja, ja sam ovaj put to izostavila da brodet bude što lakši. Dodati žlicu do dvije vinskog octa i putiti desetak minuta da riba prokuha. Ako imate više osjetljivu ribu kuhajte je kraće. Ne miješati, samo protresti posudu da se riba ne raspadne. Na kraju možete posuti peršinom. Poslužiti uz palentu koju kuhati u omjeru 1:4, dadomo soli i maslinovog ulja. Brodet pustiti da malo odstoji prije posluživanja.

1 komentar:

  1. Divno izgleda samo mi nije bas jasno koliko treba bijelog luka cesan ili glavica? Ja nisam nikad probala brodet a rado bih. Palentu treba samo posoliti ili ide jos nesto_

    OdgovoriIzbriši