srijeda, 21. listopada 2020.

Gozleme

Kada sam prvi put vidjela Milkicine Gozleme, odmah sam znala da će se mojima svidjeti, u dizano tijesto im možeš sve ubaciti, a da ne njurgaju, čak i povrće. No nikako napisati recept, jer kada ih spremim, oni sve pojedu. Ništa ne ostane. Ove dvije su moje, jer sam kasnije jela, tako da baš nisam ni imala materijala za fotkanje. S punjenjem se zaista možete igrati, čak i s tijestom. Ja sam ovaj put kemijala...

 

 

Gozleme su male turske pitice koje se rade od dizanog tijesta, pune različitim mesnim i povrtnim punjenjima. Peku se na suhoj grill tavi.


 
  •  500 g brašna (ja sam koristila pola pirovog, pola bijelog jer mi je ponestalo bijelo i bilo je super)
  • dvije žličice instant kvasca
  • 1 žličica šećera
  • 3 žličice maslinovog ulja
  • 2 žličice jogurta
  • 1 žličice soli
  • 300 ml mlake vode (plus još malo, prema potrebi)

Nadjev:

  • šaka svježeg špinata ili više, kako želite...ja sam stavila ovaj ljetni na slici
  • 1 glavica kapule
  • 100 g feta sira
  • stavila sam ovaj puta dva šampinjona sitno narezana i prepržena
  • malo ljute crvene paprike
  • 2 žličice maslinovog ulja
  • sol
  • 2-3 žličice maslinovog ulja za premazivanje gozlema
 
Zamijesiti tijesto. U jednoj posudi dodati brašno i sol. Vodu malo zagrijati. U mlaku vodu dodati kvasac i šećer, promiješati i ostaviti desetak minuta da se kvasac digne.
Napraviti udubljenje u sredini brašna, pa dodati kvasac, jogurt i ulje. Zamijesiti tijesto. Umijesiti meko i elastično tijesto.
Tijesto prebaciti na pobrašnjenu podlogu i pustiti da se diže. U međuvremenu napraviti punjenje.
Špinat blanširati, ja ga usitnim štapnim mikserom kada se blanšira. Kapulu sitno iskosati i malo prodinstati na ulju, dodati špinat i sve dinstati par minuta, da ispari višak tekućine. Zatim dodati ljutu papriku, dobro promiješati i ostaviti da se malo prohladi. Kad je prohlađeno, rukom izdrobiti fetu u špinat i još jednom sve izmiješati.
Tijesto premijesiti i napraviti male loptice. Svaku lopticu tanko razvaljati i pokapati s malo maslinovog ulja i premazati filom, preklopiti gornju i donju stranu tijesta ka sredini, tako da se ne preklapaju, već se samo dodiruju, zatim lijevu i desnu. Malo rukom spljoštiti gozlemu da bude tanja. Ponovite postupak s ostalim kuglicama.
Staviti grill tavu da se zagrije bez dodavanja ulja. Gozlemu premažite s jedne strane s malo ulja, pa stavite u tavu, tako da premazana strana bude prema dole. Smanjiti temperaturu pečenja i peći gozlemu dok jedna strana ne dobije lijepu boju. Dok se prva strana peče, gornju stranu premazati uljem, pa okrenite gozlemu, da i druga strana dobije boju. Važno je da se peče na nižoj temperaturi, da sredina gozleme ne bi ostala sirova.


 

 

Ovaj put uz gozleme bila je i maneštrica od broskve i heljde...



Nema komentara:

Objavi komentar