ponedjeljak, 16. svibnja 2022.

Rižot sa škampima

Rijetki su ti peci, kada sam ja doma cijeli dan i imam vremena za nakuhavanje. Zadnje dvije godine radim s jednim slobodnim danom, bez praznika, spajanja i sve ga onoga što "normalni" radni ljudi imaju. Teško mi je i imam tako malo slobodnog vremena, a najmanje za svoje slobodne aktivnosti kojih je poprilično. Ali raditi se mora...Pokvario mi se auto i bila sam prisiljena ostati doma...prala, sam, čistila, skidala lustere i kuhala. Već neko vrijeme u škrinji čeka 2 kg lošinjskih škampi koje mi je prijateljica dobavila. Cure i ja smo ostale same i odučila sam spremiti rižoto od pola kila škampi. Sada vidim da bi cure još bile pojele, ali dobro, meni i sama riža natopljena temeljcem je za prste polizati.

500 g škampi
šalica i pol ili koliko mislite da vam je dovoljno za troje arborio riže
1,5 dl bijelog vina
4-5 režnja češnjaka
2 mlade kapulice
malo maslaca

ZA TEMELJAC

2 lovorova lista
1 mrkva
1 kapula
sol
papar u zrnu
maslinovo ulje
peršin



 

Očisiti škampe...odvojiti glave od repova. Imala sam zaleđene škampe i moram priznati da nema neke velike razlike od onih živih. Mama mi je uvijek govorila, uzmi žive škampe, ali evo bili su super i ovi. Ostavila sam par cijelih za dekoraciju. Očistit oprezno repove. Malo ćete se izbosti, ali vrijedi...Glave i krakove staviti na maslinovo ulje, dodati narezanu mrkvu, kapulu i prodinstati na maslinovom ulju, zaliti vodom, dodati lovorov list, zrna papra i sol. Kuhati oko dvadeset minuta do pola sata.




Kapulicu (sa zelenim dijelom) sitno narezati i staviti na maslinovo ulje, dodati češnjak, malo prodinstati i dodati rižu. Kada riža zacakli podliti bijelim vinom. Dinstati dok vino ne ispari. Sada podlijevati temeljcem kroz cjediljku, malo po malo dok se riža ne skuha, no ne i raskuha. Malo pred kraj dodati cijele škampe i repove, koji će biti za čas kuhani. Za kremoznost ubaciti komad maslaca i posuti  peršinom.




Nema komentara:

Objavi komentar