utorak, 13. listopada 2015.

Soda kruh i povrće iz pećnice

U nedjelju mi je u goste došla prijateljica s familijom koja je na posebnoj prehrani nakon testa intolerancije na  hranu, a zbog gljivica koje joj se pojavljuju na noktima i koži. Između ostalog izbacila je bezglutensko brašno, šećer, alkohol i naravno sve što je vezano uz vrenje. Ne znam što bi rekla o tome, ali ako nekome pomaže, zašto ne. Puno čitam o hrani i educiram se, ali toliko je toga što još uvijek ne znam. Razmišljajući i konzultirajući se s njom  složila sam meni.
Prvo što sam napravila bio je pirov kruh sa sodom. Stalno sam bila uvjerenja kako pir nema ili ima samo malo glutena. Kako mi je prijateljica rekla da ima, išla sam malo istraživati i stvarno ne mogu ga jesti ljudi osjetljivi na gluten. Baš sam bila u zabludi i stvarno mu je previsoka cijena.
Ovo je već drugi put da radim kruh sa sodom no mislim kako više neću jer mi se ne sviđa miris tog kruha, a što on duže stoji to se miris sode pojačava. Prijateljica ga je probala i  nije joj smetalo.




SODA KRUH

4 šalice pirova brašna (ili kojeg želite)
2 žličice sode
1 žlica soli
1 3/4 šalice jogurta
sjemenke po želji

Prosijati brašno zajedno sa sodom, dodati ostale sastojke, oblikovati, staviti u odgovarajući kalup koji ste prethodno premazali maslacem i staviti peći na 180 stupnjeva oko 40 minuta.


Za predjelo sam radila juhu od bundeve i prosa s dodatkom đumbira. Sve staviti kuhati i štapnim mikserom usitniti.
Za glavno jelo sam pekla svinjetinu i piletinu, a kao prilog poslužila krumpir i povrće pečeno u pećnici, s kojim sam posebno oduševljena i uopće ne znam zašto to do sad nisam radila jer mi je prefino...
 
 


PEČENO POVRĆE 

Pola manje bundeve
1 crvena kapula
1 manji celer
1 manji batat
1 manja cikla
maslinovo ulje
sol
peršin
 
Povrće narezati na kockice, posložiti ga zasebno, posloliti preliti maslinovim uljem, promiješati i staviti peći. Peći oko 50 minuta ili dok svo povrće ne omekša. Izvaditi iz pećnice i posuti svježim peršinom.
 
 
Pogriješila sam i kod salate, iako je netom bila ubrana iz vrta, začinila sam je domaćim jabučnim octom koji prijateljica ne konzumira...eh što ćeš, valjda kad si u tome drukčije razmišljaš. Probala je ona sve, vjerojatno kulture radi, ma vjerujem da joj neće naškoditi...
Desert nisam uslikala, radila sam Tamarine pločice od suhog voća i bila sigurna kako će mi ostati drugi dan za slikanje, ali se pojelo do zadnjeg komadića...ponavljam ih uskoro jer su prefini i zdravi.
 
Gledam da svojoj obitelji kuham raznovrsno, svježe i sezonsko. Rijetko ledim hranu, znači svaki dan se kuha. Isprobavam nove začine radim zdrave slatkiše, pečem kruh i ne odričemo se gotovo ničega. Imam problema sa želucem, pa malo ja pazim, uglavnom da ne jedem navečer. Djeca su u razvoju i treba im priuštiti i ugljikohidrata, proteina, minerala i vitamina, a to se postiže raznovrsnom prehranom (bar ja tako mislim). No ne osuđujem nikoga tko misli drugačije i svatko ima pravo na svoj izbor...



Broj komentara: 15:

  1. Gljivice znaju biti jako opasne; jedan moj poznanik je izgubio oko zbog gljivicnog oboljenja :-(
    Povrce i ja cesto pravim na takav naci - tvoje super izgleda.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znaju, znaju, ja ih imam isto na noktima, ali sam lijena nešto napraviti po tom pitanju. Ne smetaju mi posebno pa ništa i ne radim

      Izbriši
  2. Super rucak, ja jos poskropim povrce sa malo meda ili javorovog sirupa da se malo karamelizira, a svakako cu i ja pocet koristit batat ! A to sa intolerancijom, vjeruj znam u dusu! Jedno djete moze sve , a drugo nista! Nekad Luka zastrani ali to skupo plati...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma to je koma kad ti imaš dijagnozu,a pogotovo celijakliju,a posebno kad je dijete u pitanju. Još da i te namirnice nisu tako bolesno skupe možda bi i ostali unosili manje glutena.

      Izbriši
  3. Slažem se sa tobom :) Još i mislim da ugljeni hidrati su svima potrebni samo treba izabrati prave :) Ali kada su u pitanju gljivice kao što je kandida, to je vanredno stanje pa bome onda moraju da se ukinu :) joj jadni ti ljudi!

    Nekoliko meseci istražujem i osluškujem organizam da pronađem tip ishrane koja mi prija, ne da skinem kile već nešto što će mi biti forever. I mislim da sam uspela, konačno. Na tom puta sam isprobala i low carb i hrono i paleo i pravo da ti kažem, ništa mi nije odgovaralo koliko celovita i raznovrsna ishrana :) I da, iako nisam alergična na gluten, primetila sam da se mnogo bolje osećam otkad sam smanjila njegov unos kroz hleb i brašna. Okrenula sma se nekim alternativama.
    Uglavnom, dok čovek ne isproba sve ni ne zna šta mu najviše odgovara :)

    Već dugo se nakanjujem da probam soda hleb i sad ne znam ni da li da uđem u tu avanturu, zbog onog mirisa što si spomenula. Jedan hleb jedemo 5-6 dana, sigurno će se osetiti soda :/
    Možda kada budemo imali goste, kao ti :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da bi svi trebali više čitati deklaracije, konzervansi su toliko štetni, što u kozmetičkim proizvodima, što u hrani. Najsretnija sam kada spremam sezonsko povrće iz vrta. Ali kad čovjek ima neki zdrastveni problem mislim da sve radi samo da se osjeća bolje.
      Što se tiče sode, možda tebi neće smetati. Ja sam jako osjetljiva na sve mirise pa tako i na taj. Prijateljica je rekla da ona ne osjeti tako kao ja.

      Izbriši
  4. Ni ja ne volim sodu i zato gledam ove hlebove iz daleka. Naime, ne volim joj ukus u testu, gadno mi je i imam utisak da poništi sve druge ukuse. Jedino mi odgovara u Bavarskim perecama, ali tu je samo tek naznaka sode. Dobro je da si rekla da se ova namirnica ipak oseti i pojačava vremenom, da ne eksperimentišem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znači iste smo. Meni se u kolačima ne osjeti, vjerojatno jer je prekrivaju neki drugi začini

      Izbriši
  5. Meni ne smeta miris sode i baš mi je praktzičan taj kruh za kritične situacije.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da je to stvarno subjektivno i svi imamo različite noseve

      Izbriši
  6. Odlicna tema za post. Nije uvijek jednostavno ugostiti ljude koji moraju voditi drugacije vidove prehrane.
    Sto se tice glutena cak i bezglutenske zitarice mogu biti zarazene glutenom ako se preradjuju u blizini, tako da bi za ljude koji ne smiju jesti gluten moralo biti naznaceno na vrecici.
    Divno si ovo sve napravila, peceno povrce je i kod mene hit, ja stavim cesto i prokelj :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja ću sada kad počnu prokulice ubaciti u kombinaciju

      Izbriši
  7. Volim spelt brasno i maksimalno zamenjujem obicno psenicno brasno raznim, zdravijim vrstama brasna. Ovaj hleb vec odavno zelim da isprobam, a peceno povrce obozavam:) Divan post!

    OdgovoriIzbriši
  8. Mislim da treba isprobati pa vidjeti što i kako

    OdgovoriIzbriši
  9. i ja primjetim miris sode, neću reći da mi smeta al.....

    OdgovoriIzbriši