subota, 18. siječnja 2014.

Humus i lisnati indijski kruščić

Kada sam kod Milice vidjela kombinaciju humusa i ovog divnog kruščića, odmah sam zasukala rukave. Kako je tema ovog mjeseca sezam znala sam da ću raditi i humus i tahini. Humus sam radila davno prije nekih 5 godina, ali bez tahinija. Uzbuđenju nije bilo kraja. Djeca su mi ostala u produženom, muž na poslu, a ja u svom carstvu - KUHINJI. Slanutak sam stavila u express lonac nakon što sam ga prethodno močila cijelu noć, dodala sode bikarbone i kuhala oko 40-tak minuta. U međuvremenu sam umijesila tijesto za kruščiće prema Miličinom receptu gdje je ona to tako pedantno objasnila da čovjek ne može faliti.


Toplo preporučujem i uopće nije teško napraviti, treba nešto vremena, ali se sve isplati. Kad je slanutak bio skuhan, dio sam ubacila u multipraktik, dio pustila za maneštricu (u nekom drugom postu, nisam stigla slikati). Dodala tahini (sve odokativno), sok od cijelog limuna, 3 češnjaka, sol i papar. Mutila i dodavala maslinovog ulja dok se nije formirala pasta.


Kruščiće sam ispržila u teflonskoj tavi, narezala  na trokutiće i posložila oko humusa. E sad ide onaj najbolji dio. Sve sam to lijepo složila na stol i jedva čekala familiju da proba. Onda slijedi fijasko...djeca su napravila tako očajne face kad su probale da se moj muž odvalio od smijeha i pitale da li one to moraju jesti. E sad sam ja već bila tužna jer je meni bilo predobro. A što da radim? Rekla sam da pojedu samo kruščiće i maneštricu. Tako  je meni i mužu bilo i predjelo i večera...

Sastojci (prepisano s Miličinog bloga)

za tijesto
  • 250 g višenamjenskog brašna
  • 60 g rastopljenog putra
  • 1/2 žličice soli
  • oko 150 ml tople vode
za razvijanje
  • brašno za posipanje
  • oko 20g astopljenog putra
za prženje i premazivanje
  • 15g putra
  • žličica ulja za prženje

Postupak

Miješenje tijesta
  1. Izmiješajte brašno i sol. Dodajte otopljen putar, malo ga utrljajte u brašno, a zatim i toplu vodu. Zamijesite tijesto dodajući po potrebi još  malo brašna ili vode. Mijesite na radnoj površini dok ne dobijete glatko tijesto koje se više ne lijepi za ruke, ali je i dalje mekano. Nemojte pretjerati sa brašnom da tijesto ne bi postalo pre tvrdo.
  2. Ostavite da se odmori oko 20 minuta, do sat vremena.
Razvijanje i slaganje
  1. Tijesto podijelite na 4 jednake lopte i svaku malo premijesite. Sa svih strana ih obložite brašnom. Istopite 20 g putra.
  2. Istanjite valjkom što više svaku lopticu tijesta da bude kružnog oblika. Premažite putrom i pospite brašnom (tri prstohvata). Prstima malo rasporedite brašno i putar. Krenite od jednog kraja i počnite slagati list tijesta kao lepezu - kraj od koje ste počeli treba ostati ss gornje strane, a podižite i presavijajte unazad jedan po jedan sloj, tako da budu jedan preko drugog. Kad završite sa slaganjem, držeći za krajeve, lagano tresnite i malo izdužite tako presavijeno tijesto.
  3. Uvijte u rolicu. Lagano je pritisnite prstima i slobodni kraj podvucite i pričvrstite uz nju.
  4. Ponovite to sa ostalim lopticama tijesta i slažite ih na brašnom posut dio radne površine.
  5. Jednu po jednu rolicu razvaljajte, ali ne prejako, jer će se time izgubiti slojevi. Dakle, potrebno je istanjiti rolicu što više, ali što laganije, bez jakog pritiska. (nama su čak i draže deblje)
Prženje
  1. Zagrijte tavu. Potrebno je peći ih na srednjoj vatri. Kad se zagrije tava, dodajte kapljicu ulja - preporučujem kokosovo, ako vam je dostupno ili ghee jer oni neće dimiti prilikom zagrijavanja.
  2. Malo tresnite razvijeno tijesto da bi višak brašna otpao i stavite u tavu. Vidjet ćete da će se pojaviti mjehurići i tada je okrenite, premažite malo istopljenim putrom i pecite dok i sa donje strane ne dobije zlatno tamne krugove. Izvucite iz tave i premažite i tu stranu putrom. Ja nekada i ne premazujem već samo ispečem kao i tortilje.

Broj komentara: 11:

  1. E da tako je s klincima iako oni vole namaze i nekad se iznenadim što pojedu a ono što očekujem da im se svidi ni ne probaju ali glavno da ste vi guštali.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ah da, njih dvije imaju različite ukuse pa je i to problem, na svu sreću da nas dvoje nismo izbirljivi

      Izbriši
  2. Ja obožavam humus i kad ga spremim (ista je situacija i kod mene) sama ga degustiram i uživam danima onako za moju dušu.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ingrid, hljeb izgleda divno, a sigurna sam da je humus odličan, iako klinci nisu bili oduševljeni! :) Oni imaju svoje faze sviđanja i nesviđanja nove hrane, tako da... U svakom slučaju, makar ste vi odrasli mogli fino da uživate! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Sve izgleda odlično, ali indijski kruh baš mami! :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Omiljena kombinacija! Kod nas se humus vrlo brzo pojede jer ga obožavamo ali verujem da je to deci prečudan ukus da bi ga prihvatili tek tako.
    Sad mi se baš jede humus a imam i konzervu lebelebije ;) Idealno za nedelju :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma baš tako, njima se okusi mijenjaju, non stop im se nešto drugo sviđa

      Izbriši
  6. Odgovori
    1. Prijedlog za sve koji vole humus, na humus se moze staviti przeno mljeveno meso i po njemu malo maslinovo ulje. ako je u malim kolicinama moze se upotrijebiti kao predjelo, meza, a ako ga je vise i kao glavno jelo i uz njega kiseli krastavci,kisela paprika...

      Izbriši